2017-04-29

Aprilhimlar

det är april men känns som november
så oändligt trött på att prata om vädret
allting bara händer himlen bara häller
strida skurar vanvett
det rullar åska
tornar upp sig som septemberstormar
nu kommer de och tar dig stora skygga vargen
om inte alla blivit jakttroféer hollywoodfruar
om inte alla injicerat så mycket botox
att de inte längre kan skrika fara
nu kommer de och tar dig ett inbillat hot
en osynlig armé en armada alla måste bära prada
lägga hela lönen på att smälta in blandas
med tapeten lika delar krigsföring/tanketorka

det är april men känns som millennium
som att ett årtusende bara passerat och att jag knappt
rört mig ur fläcken allt är precis som vanligt
fortsätta röka under fläkten kanske kommer något sprängas
något måste väl hända världen som i bitar
och i gammelmedia tjatar de om miljökatastrofer
jag undrar alltid varför ingen pratar om naturmöjligheter
tänk lite positivt så går det nog över, det är
bara lite utmattning morsan jord måste bara andas
hela vägen ner i magen in i indokina låta det få kännas
slappna av i alla regnskogar släppa tankarna fria
sov regelbundet och ät frukost samma tid
du ska se att det går över

det är april men känns som djupaste förtvivlan
nä nu ljög jag så trist att jag alltid ska överdriva
det känns ingenting det är som vakuum allt är okej
ingenting är kul men okejokejokej nu bara gör vi det här
NU KÖR VI KOM IGEN NU ANDRA SIDAN ÄR NI KLARA
snart är det nya tider årsringar jag åldras som ett träd
gräver fötterna rötterna längre ner i marken grundar
kastar ankar lägger mig ner bara lägger av nu