2018-02-04

En planet i kvinnokläder

din kropp
en himlakropp
jag stjärnskådar
dina konturer
hittar dina ljusglimtar
läpparna längs med dina linjer
du mjuknar med tiden
jag slukar dig som svarta hål
din kropp en himlakropp
ett stjärnornas krig
berätta för mig hur jag
vinner dina strider

berätta för mig hur du smakar varför
jag vill strila fingertopparna som regn
nerför dina revbensbågar, ta reda på var
du slutar och Tomma Intet rimligen borde börja
fyll mig med rymd jag vill hitta dina ljusaste stunder
strecka dina konturer, upptäcka dina former, jag vill
veta vad som skakar dig hur jag får dig helt ur
balans

så jag cirklar runt och runt
som fast i dina omloppsbanor
håller mig på en armlängs avstånd
surrar andetagen i halsen
fastnar i mina mörkaste tankegångar
tänk om tänk om tänk om
jag är en planet i kvinnokläder
vill svälja dig hel
stanna kvar bli med mig
jag lovar
det finns rum
fyll min bröstkorg
den är vidöppen och skör
helt bräcklig i all sin styrka

så jag markerar dina linjer
hittar det ljusa i dig
ritar dig så som jag ser dig
fyller dig med färg
du är sharlakansröd
djupgrön
orosblå
målar dina höfter
dina nyckelben

din kropp
en himlakropp
ibland flera
binder dig med silkestråd
varv efter varv
jag expanderar
erroderar