2011-03-05

Absolut levande

jag är så levande att du bränner hål i fingrarna
det där sprudlande livet som fortplantar sig igenom kroppen
jordbävning kontra elektrisk stöt och
jag stöter dig ifrån mig

behöver friheten och svävar minst tre meter över marken
ett hoppande och studsande och glädjen som faller som
pärlor längs med armarna

låter känslorna ta över och skrattet bubblar upp i halsen
upp i näsan som champagne och jag sväljer munfullar av
sötvattensklar energi

låter det vara här och nu idag och just det här ögonblicket

jag är så levande att du försöker värja dig
skyddar dig med armarna framför ansiktet
glöden är så stark att du tvekar backar och jag
fortsätter springa framåt

tar nya andetag som sliter och river i bröstet
låter värmen bli densamma som kärleken och jag sprider den
med skogsbrandsfrenesi vill att det ska höras när jag
stormar sönder dina broar

jag sänker dina skepp
du sänker min gard
jag sänker ditt humör
du skänker mig en tanke
jag skänker dig hela mig
absolut levande