2011-03-18

Mjukvara

jag vill att du ska tugga
sönder mina armar
gräva in tänderna och kötta
dig igenom mina sårbarheter
machete machete gör
vad du vill det spelar ingen
roll allt är gjort jag är
som förgjord
du gör mig knäsvag när
du lägger händerna där
det kittlar i halsgropen längst bak
på tungan det kryper i skinnet
det känns som jordbävning
världens undergång och det rycker
i leendet som börjar och slutar med
tvära kyssar
snedsteg som felsteg raka slag
rakt i magen du tappar min anda
rätt i golvet jag plockar upp och du
du trappar upp din lust
det är danssteg i fötterna och stora moln
som drar in som dimma över horistonen in
i huvudet bakom ögonlocken och jag vet inte
hur jag ska kunna samla intrycken längre
lägger det på hög och du far in som en annan
orkan stormar sönder broarna och det vattentäta
börjar läcka in det porlar och rinner
strömmar som tar tag och sliter
machete machete jag vill att du tar
tag i den här kroppsligheten
jag är blodröd men smakar orange du säger att
det är fruktigt när det egentligen
är befruktning du pratar om
det blir jordbävning nu det blir härdsmälta nu
det går sönder det går sönder det går sönder