2011-03-17

Jag kan verkligen inte tänka när du gör sådär

jag vet inte vad jag gör
men jag vet att jag vill göra dig
och när jag inte kan andas för att du
lägger en hand över min mun och pressar
in mig mot väggen så är det absolut vakuum
mellan hjärtat och känslorna för mjölksyran
tar upp allt utrymme och vimmelkantigheten
breder ut sig och jag blir knäsvag av dina händer
som jag fortfarande har en sådan sjuk crush på
som om det inte räckte med att din röst fortfarande
planterar vibrationer igenom hela min kropp
som om det inte räckte med att jag trampar igenom
litelitegrann varje gång dina ord väljer att visas blanksvarta
på min skärm en hel evighet ifrån känslan vi hade
mellan oss förut
och årstiderna växlar och jag byter nummer
försöker ersätta med vin och tillfälliga bekantskaper
tillfälligt förakt och en självrespekt som rinner längs
med ryggraden
du glider mig ur händerna
jag vet inte vem jag är
men jag vet att jag är din
och när blixten slår ner
längst inuti magen och åskan
våldsamdarrar sig fram igenom
lederna
det är då jag pulserar då jag lever och
ge mig bara en sådan kväll till
ge mig bara en sådan dröm till
ett tillfälligt hopp
om förändring