2016-01-09

Explodera mig



slå mig hårt i ansiktet
öppen handflata och bara käftsmälla
hela jävla skiten rakt ut i evigheten
gör mig odödlig ät mig
utifrån och in jag vill försvinna
in i dig bli min var mig bara ta mig
upp mot väggen ner mot marken
det bränner i skallen
du rör dig i slowmotion och
jag kan inte sluta skaka
kan inte prata längre det känns
som blixtnedslag genom ryggraden
du räknar sekunderna
etttusenett etttusentvå
andetagen på repeat och
genom hjärtat tusen volt av
elektriska impulser


ta tag i allt som är jag
ha sönder hela härligheten
jag vill bryta ihop plockas isär
bli bara läppar som du
ge mig allt du känner och lämna
mig aldrig någonsin igen
som jordbävning genom
kroppsligheten
etttusentre etttusenfyra
jag räknar sekunderna
mellan bombnedslagen
det är nära nu


tre hjärtslag ifrån ingenting
kompakt ljus rakt igenom pannbenet
du försvagar mig
bygger mig bräcklig
jag rör mig så långsamt
hinner aldrig undan när
du skallar mig
tillbaks till verkligheten
gång på gång
det vibrerar genom
hela nervsystemet
etttusenfem etttusensex
plötsligt brinner vi.