2016-06-18

Formaliteter

hej
hoppas allt är bra
tack för ditt mail
dessvärre måste jag meddela
jag har valt att gå vidare
med andra sökande
jag ber om ursäkt att jag
dröjt så länge med att
höra av mig
urvalsprocessen har varit
mycket avancerad
varmt välkommen att höra
av dig vid eventuella framtida
lediga tjänster
med vänliga hälsningar

hej
allt är bra
jag hoppas att det
även är bra med dig
tack för ditt mail
jag behövde verkligen
den här informationen
det var ett tråkigt besked
jag vill gärna förtydliga
jag är inte längre intresserad
jag fick ett erbjudande jag inte
kunde tacka nej till
i dagsläget är jag mycket
upptagen
jag skulle uppskatta om du tog
eventuella framtida konversationer
med min assistent
med vänliga hälsningar

hej
allt är bra här med
härligt att höra att du också
har det bra
jag ber att få gratulera
till den nya positionen
det måste kännas stort
att vara en sådan nyckelperson
jag vill även jag poängtera
att det inte var någon invit
vid eventuell framtida kontakt
hänvisar jag till någon som
bryr sig
förslagsvis legitimerad psykolog
med vänliga hälsningar