2011-09-22

Hemlighetsmakeri

jag drömmer med händerna krampaktigt
på täcket och inte röra bara titta jag stirrar
tills ögonen blinkar torrt och det svidersviderkvider
ett långsamt läte som börjar i slutet och jag
kan inte hindra de där minnesbilderna från att
lysas upp som enorma panoreringar
det är hud och hud och kött och kött och kanske lite ben
ett flesh and bone som får mig att smälta och
jag låtsas att jag sover när jag knappt kan andas
det bultar i fyrtakt åttondelstakt ett jämrande
beat som slår mot lungorna/

i drömmen luktar du som bara du gör och jag får
problem att kontrollera mina fysiska funktioner
en förkroppsligad baby hurricane som drar
fram/välter allt i sin väg/det härjar sönder nu
jag bygger vallarna högre och högre för att stänga ute
utan att märka att du står alldeles bakom
andetagen mot halsen som svetslågor
det skär sig i tanken när jag försöker att inte vända mig om
försöker att inte vända mig om och gripa tag
pressa mot låta bli låta va jag försöker tills
kraften tar slut

jag drömmer med händerna tvångsmässigt på täcket
tungan i rätt mun/jag bäddar bara åt den jag ligger med
verkligheten knackar på och slår sig ner släcker
törsten vardagen som smyger på tå genom rummet jag
vågar inte ens blinka .
vågar inte ens blunda.
drömsömnen ligger på lur jag vet det nu
jaktsäsongen har bara börjat.