2016-10-04

Tusenbitarshjärta

han säger
nu finns ingenting kvar
allt är slut jag har gått isär
inuti är inget längre
som det ska
jag har börjat simma nedåt
bråddjupet
letar efter bråddjupet
någonstans att sjunka till
vila i ett liv
jag är så trött
det börjar sätta sig
i lederna nu allting
är så svårt att ta i
jag kan inte röra mig

det fortsätter framåt
utvecklas åt fel håll
marscherar taktfast
ett steg fram
fem skadeskjutningar
tillbaka
hur länge orkar en
människa existera
utan att leva
hur länge kan jag leva
utan att vilja existera
gör mig till materia
få mig ur min skalle
det surrar svider jag
bara sväljer nu
bara tar emot nu
ta mig ur mina mardrömmar
de rider mig om nätterna
på dagarna vågar jag
inte längre blinka tänker att
jag kanske somnar jag kanske
tappar greppet kanske
bryter ihop
går i tusen
små bitar