2011-02-16

Desperado

jag vill att du tar tag i mig
rycker upp mig pressar dig mot mig
jag vill bli berörd förförd förstörd
få mig att känna någonting
lägg hela din vikt mot min
och dunka in mig i väggen
jag vill bli lite (för)krossad lite
hänförd lite fascinerad och jag
vill att du tar tag i mig
/pulsen som segar sig fram igenom blodomloppet
jag behöver en chockutandning och
ett slag i magen för att komma i fas
trassliga nervtrådar som kortsluts
går igång jag behöver dig ge mig en ingång/
jag vill att du tar tag i det här
ger mig en lösning och blandar mina
drinkar extra mycket allt
mer sinnesförvirring och fler
andetag där örat börjar och halsen slutar
en dovhet som vibrerar sig in under skinnet
du måste ta tag i mig
krama om mig göra mig sårbar
(för)föra mig bakom ljuset
låta skuggorna göra sitt
nu
tack