2011-02-21

The Girl and the Robot




jag är:
ingen robot
ingen maskin
är ett fly förbannat kvinn
två bröst och en puls
eller hur var det nu?
du kan dra åt helvete
ta dina komplimanger och
gitarrsträngshänder med dig
jag behöver inte
dig
dig
dig

jag har:
ben som goes on forever och
ett smajl som sitter som en käftsmäll
utbroderat över halva ansiktet
smetigt läffstift målar rött längs med kinderna
du kallar mig Jokern med skrovlig röst
jag svarar med ett skämt och spränger
dig i tusen bitar

jag har:
en psykos som smiter åt runt halsen
gör det svårt att andas och när jag
försöker stryper du tillförseln
syre är för snälla flickor säger du
syra är för sådana som du kontrar jag
sparkar undan benen på dig och hoppas
på en mindre naturkatastrof för att få dig att
försvinna

du var:
nån jag tyckte om