2011-02-23

Under isen

okej
ja men du
om vi skulle ta och prata lite du och jag
sätta oss sida vid sida i rännstenen
låta trottoaren spraya våra namn över gatan
låta de äldre gå först
kanske hoppa sicksack mellan kullstenarna för att se
om det gjorde någon skillnad
jamen du
kom hit om du vågar
jag ska jaga livet ur dig
säga
SPEGEL
när du medger att jag ser bra ut
jag ska skrika
SPEGEL
när du medger att du har tröttnat till slut

det är så oavsiktligt hur jag faller
när du rör vid mig som du inte längre gör
jag vet det är bara drömmar från och med nu
från och med du eller hur det nu var
de sjöng jag kommer faktiskt inte ihåg
minns bara dånet ifrån mina lungor
hur du tycktes vibrera och luften
som var ojämn och extatisk
jag minns elektriciteten

om vi skulle ta det här IRL for once
du vet öga mot öga tand för en tand och jag önskar
att dina tänder satt hårdare i mitt nackskinn
jag önskar mig ett nackskott i retur för vad jag gjorde
för det var inte rätt
var inte jag
var inte du och
vi är inte värda några andra än.
.varandra.