2011-04-04

Felkonstruerad

det ryktades om att vi hade en relation
du sa nej tack och kallade det hela
en social konstruktion
en täckmantel för att täcka upp andra behov

jag trodde att vi hade ett förhållande
men du sa att du inte kunde förhålla dig till mig
som i "dig och mig" som i "vi" som i "oss"
jag förhöll mig på min kant och du
förföll men någon i en annan säng

det sas att vi passade på så bra ihop
att kärleken var klar och tydlig och att
jag var lyckligare nu än någonsin
jag svalde svaren och svarade på repeat
ett ständigt upprepande av sanningen
tills det kändes som verklighet

det ryktades om vår
jag sa att det var adrenalinet som pumpades
runt i blodet för jag kunde inte sitta still men
egentligen var det nog amfetaminet som talade
som skrek som sjöng sig rätt ut i blodet
det ryktades om hormoner som släpptes lösa
de spreds för vinden och alla pratade om oss

jag trodde att vi hade ett förhållande
men det var nog snarare ett förkrossande
något som hade gått sönder och jag som
fortsatte att hålla handen och gå i kras
gå i tusen bitar
gå i tusen tusen bitar


det kallades för lycka?