2011-04-15

Knäsvag

ett par händer
hårt intrasslade i hårbotten
upp med rötterna och den strama tunna
huden under
hur det kittlar ner i skallbenet när du rör mig
som om du avskydde att älska (med) mig

det sliter i blodet
trycker mot bröstkorgen och jag letar med
fingrarna bakom ryggen efter den där tegelväggen
du letar med blicken efter något sårbart och jag
pratar i VERSALER för det känns ju.
det känns ju fan på riktigt.

jag vill ha dig hårt och allvarligt och blodigt
vill att du ska älska dig stenhård och örfila
dig rätt igenom alla lager av kläder och ursäkter
slå dig blind och ställa dig så nära att jag
knappt får luft

jag vill att det ska vara kärlek
men mest av allt vill jag att det ska vara händer
som händer igen och igen och igen
överallt och ingenstans samtidigt

kyss mig på munnen
ge mig blåmärken
kännkännkänn (på) mig

pretty please?