2011-04-01

Kommunicera mig

jag önskar att jag var bättre
på kommunicerandet
på det svåra
på beröringspunkterna
önskar att det kändes
hårt och vasst och tydligt
rakt in i hjärtmusklen

jag önskar att jag var bättre
på att älska sönder hela din längd
forma armarna runt ryggslutet och låta
händerna glida uppåt
och utför
och aldrig ta slut
älska sönder hela dig

jag vet vem jag är
men inte vad jag vill
och jag är så livrädd
att jag hellre flyr än försöker
när det sträcks ut händer
landningsbanor
sådant som hindrar

jag kör slut på kroppen
utmattar fysiskt för att få
tankarna att sluta snurra
och det hjälper
några minuter i taget

jag önskar att det kändes
enklare att ställa sig på tå och andas
samma luft som du
vara på samma våglängd och
låta fingrarna tala

jag önskar att jag var bättre
att du stod så nära att du kände hur
hjärtat bankade och slets itu
jag önskar att jag sa
som det var