2011-01-20

Jolie Coquine

det sjunger i huvudet
det sjunger så jävla högt att jag inte
kan höra vad du säger längre
basgång på basgång på baktakt på bakslag
jag vinklar hörselgångarna mot dig
försöker förstå vad du mimar fram
det ser ut som något dåligt
som en kalldusch
och jag försöker vrida ner musiken
som råtaktsdunkar på repeat mot skallbenet
banka banka dunk-du-DUNK-jävla-jättedunk
du ser ut som tystnad
och jag får lust att skratta
för plötsligt väller det hiphopbeats ur mina porer
du slungas fram och tillbaka
en förutsägbar tretaktsmänniska inslängd mitt
i någon dirtydancingscen uppskruvad till max
ett battle om vems mamma som väger mest och
jag får en sådan lust att skratta
för du vänder dig om och stegar därifrån
en kapten som lämnar sitt sjunkande skepp
och det sjunger i huvudet
jag kan inte höra åt vilket håll du går
längre