2011-01-30

Det du älskade ain't no more

temat för kvällen är kill your darlings
och jävlar vad det dödas
en sax här och tre knivhugg där och
kroppsdelarna som inte längre vet vart de ska
ta vägen lägger sig i prydliga högar
ordnade i alfabetisk ordning och jag.
jag tror att jag behöver det här
månader av enamhet och nollgraders
beröring
en kylpunkt mitt i solar plexus som skriker
tystnad åt känslorna
och jag tror verkligen att jag behöver det här
isvindar i ansiktet och vända andra kinden till när
slagen kommer tillbaks och kommer tillbaks och kommer
tillbaks
temat för kvällen är
kill your darlings
och jag sliter dem i stycken
det får räcka med nostalgi nu
det får bli framåt och uppåt och iväg
ut i det bitande nya och ruska om sig
själv med knogjärnen hårt inkörda mellan revbenen
det hjälper med blodsmaken i munnen
en ständig träningsvärk som gör allting annat mjukt
inte tänka
bara köra