2011-07-26

Everyone I know goes away in the end

en evighet som byts mot dödlighet och vanlig kroppslighet full av skavanker
jag kan inte förstå hur folk bara kan försvinna och det känns inte okej
jag vill ha förvarningar skriftliga avsked vill att det ska vara bestämt och
omröstat vill att man ska få välja gillar inte att det bara händer och
varför just du och varför just nu kunde du inte ha väntat lite

det är tisdag och jag vet inte vad jag pratar om
jag oroar mig för framtiden när det kanske inte ens
finns en morgondag och jag pratar om pengar och kärlek
och vikten av att träna regelbundet när grannländer
sprängs i bitar när vänner plötsligt försvinner när det
regnar så jävla hårt mot fönsterrutorna att man inte
längre vet om man vill vara kvar

för plötsligt rullar telefonsamtalen in som åska
över vardagen och får det att braka lös fullständigt
ett totalt kaos som får hela min världsbild att gunga
jag önskar att jag var bättre
önskar att jag var större än så här

det bränner bakom ögonlocken och jag kan verkligen inte förstå
det är tisdag och vardag och jag gör vanliga saker
klockorna stannar inte människorna stannar inte vi
lever på ackord gör det som behövs när det behövs tjänar
pengar som vi gör oss av med lika fort skaffar vänner som
vi förlorar ibland men skaffar oss nya lika fort

jag önskar verkligen att jag var bättre