2011-10-09

Insomnia

jag lägger mig ner
ryggrad check
andning check
armar utåt sidorna
öppna händer
handryggar skavda mot golvet

jag lägger mig ner
ligger blickstilla
blundar och väntar
andas ett
andas två
räknar in hjärtslagen
faller på plats
ligger helt tyst

(jag lägger ner
orkar inte prata om det
armarna utåt sidorna och
bröstkorgen är den brukar
kroppen är min och det
är ett tempel visst är det ett tempel
det känns bara som sten)

jag lägger mig ner
kryper inåt bakom ögonlocken
låter det flimra i mörkrött
en karta över samtiden
jag flyger på känsla nu
blundar och väntar
hjärtat som en klocka
tickar förbi tiden jag
känner livet
längst in i magen
det spirar och växer
inte som ett barn men
kanske som en framtid

jag lägger mig ner.
lägger ner.
ligger kvar.
låter bli.

allt kan gärna bli stilla nu.