2011-10-16

Kalendarium

en helt vanlig tisdag i oktober och.
och och och
jag vill lägga till något
men vet inte vad
det finns inget att säga
korten är lagda allt är sagt
luften är ren och tung
samtidigt
allt händer samtidigt och
jag visste att det skulle bli
men inte att det skulle bli
så här

jag visste att det skulle komma en höst och
jag visste att det skulle falla löv men inte att
jag skulle falla med dem och jag visste att det
kanske skulle kännas men aldrig att det skulle
kännas som det gör nu när hjärtat brister
gång på gång som knopparna om våren
jag visste inte att kroppen skulle bygga sin
egen tempelvila vaka över det ännu inte födda

jag visste att sverige skulle vända andra kinden
låtsas som om det inte fanns en varmare årstid
alldeles runt hörnet och jag visste att det skulle
svalna men inte att jag skulle frysa ihjäl i väntan
på i väntan på vad?

en helt vanlig tisdag som blir onsdag blir torsdag
blir november december det mörkar lika fort
utanför som inuti jag blundar hårdare
somnar fortare vaknar senare
ett helt vanligt omslag i väderlek
allt händer samtidigt och
jag visste att det skulle bli
men inte att det skulle bli
som det blev.