2011-10-25

Vågspel

det snurrar på
karusellen inuti
bergochdalbanan
utanpå
jag går samma vägar
säger samma saker
mina ord väger ingenting
jag tynger ner mig själv
dig själv
marken kommer närmre

och som jag hoppades
önskade med räddningen
inom räckhåll
några steg i rätt riktning
några ord i rätt ansikte
jag tynger ner dig
marken kommer fallandes
jag lägger mig i framstupa
sidoläge för att inte fastna
med tungan i halsen fastna
med orden på tungan jag
vill ha fria luftvägar
ifall om att

och jag vet inte vad jag trodde
när jag sa att det var annorlunda nu
men jag hoppades med hoppet brinnande
tätt under huden det startade bränder
jag höll dina händer krampaktigt
men ändå

hud och hud
hud som hud
du är bara några ord bort
jag tappar dem gång på gång
minns knappt hur det stavas längre

till
sam
mans
?