2011-08-10

The heart is a rebel

och jag säger dig att we no speak americano
som om kroppsspråk inte räknades som ett riktigt språk
trots att hälften vi säger säger vi med händerna
jag placerar mina fingertoppar och du
darrar ut i nerverna som ett bombnedslag
jag kallar dig Hiroshima när du smälter
och du färgar mig radioaktiv när jag tvingar dig
att röra vid mig

jag säger dig att we no fucking speak your americano
som om alla behövde subtitels för att göra sig förstådda
jag tar en bild i motljus och den säger mer än tusen ord
du tittar bort och blir din egen stumfilm
jag kan inte hjälpa det men jag säger att jag älskar dig
och menar det några sekunder i taget

jag kallar dig Hiroshima när jag förstör dig inifrån och ut
placerar giftet längs med ryggraden och om du rör dig
bara lite till kommer det att bli en jävla smäll

Frågor på det?