2011-08-29

Skadat gods

som du klär dig nu
insvept i chanel och gucci
jag vill ha dig mer än så
naken och smutsig
huden mot handen mot huden
mot väggen
och teglet
pressar raspiga fyrkanter
över hela din rygg
jag har ett hjärta som
beatboxar djupt och hårt
bakom revbenen
det vibrerar när du
ställer dig närmre ställer dig
bredvid ställer dig alldeles för nära
och sättet du klär dig klär dig
men jag vill klä av dig
först med blicken
kanske med händerna
men mest i tanken
för det bränner i fingertopparna
och det hackar sig fram
när åskbollarna
slår sig genom systemet
skapar kroppsligt kaos
det snurrar i skallen
när du stannar framför mig
vänder dig ett halvt varv
och jag ser på dig att du inte bryr dig
och jag kan inte tänka klart

för händerna mot huden mot huden
en upprepad inandning som håller vid liv men inget mer
jag ramlar bakåt och landar på en femårings nivå
kanintetänkakanintetänkakanintegöranågotalls
du räddar mig med en första hjälpen som
startar den där vibrerande vulkanen

ett rop på hjälp korsat med ett avgrundsvrål
du läser mig så lätt