2011-08-23

Whatever

ingen bryr sig längre
jag skiter i allt
de säger att det ska levas så
att framtiden är vår och våren är vacker
och allting ska födas på nytt
igen och igen och igen
alltid nya misstag inga
gamla lärdomar
jag tar klivet över kanten
kastar mig rakt ur famnen
på verkligheten
landar någonstans mittemellan
dröm och matlådor
jag tror att jag finns nu
men skiter i det
glömmer bort att andas
när syret matas fram på ackord
jag tar betalt för att vara trevlig
och det kostar på
lönecheckar som realitycheckar
som på beställning och det är
verkligen ingen som bryr sig
längre

jag skiter i allt
för allt kommer igen och
baksmällan landar som ett brev på posten
ett oönskat barn som biter sig fast
jag sköljer ner bitterheten med
vodka och vaselin för det är så det
här livet ska levas
hårt och utan handskar
det ska kännas när det bränner och
det hettar till på helt fel sätt när jag hela
tiden tar två steg fram och sju tillbaks
en kortslutningsförmåga som strålar
ut i handlingarna och jag skiter verkligen
i det här nu

ingen bryr sig längre