2011-11-24

Det här med att känna sig som en miljon

det här är ett kärleksbrev
med felstavningar och syftningsfel
och ogrammatiskheter
och det kommer att göra dig galen
med extra radbrytningar och utan
interpunktion
men jag går sönder om jag inte
får säga det här nu
och inte sen

för du är det finaste som hänt
det verkligaste jag känt
jag vill ladda ner dig spara dig
på disk säga åt dig att aldrig åka iväg
någonsin igen
det har aldrig känts som det gör just nu
eller kanske, men det var så längesen att
jag har glömt hur det var

det här är ett kärleksbrev
som säger hej och inte nej
tack för att du finns för att du orkar
för att du andas i samma takt som jag
att du lär mig att bara vara att du stressar
upp dig när vi åker buss att jag får känna
mig sedd att du bryr dig i allt du gör att det
som inte är perfekt får vara

och jag vill ladda ner dig
spara dig på fil göra det till statiskt
föra statistik på hur ofta vi rör vid varandra
kalla det för magi och gå runt med
huvudet i himlen fötterna under jord jag
vill sträcka armarna rätt upp i luften skrika
att livet är vårt att framtiden är ljus att
regnbågen finns det finns ett slut
det finns en början och jag börjar nu
börjar om

det spelar ingen roll om vi aldrig mer hörs
det spelar ingen roll hur du lägger dina kort
jag har allting du sagt på tape och det
värmer ända in i märgen när jag säger att
jag älskar det som hänt

det här är ett kärleksbrev och en hyllning och
ett drömspel som slukar allt som rör sig

kanske gör jag det med.