2011-11-14

Om svar anhålles


om du bara kunde vara dig själv
och jag bara kunde vara min egen
skulle vi inte längre behöva det här spelet
kunde slänga alla regler
hitta på våra egna

och om du bara slutade säga som det var
och började prata om hur det är så skulle
jag kunna sluta fråga vad som händer
hur det bränner vilka du känner som
är mer än bara "vänner"

och om jag bara var min egen att ge dig
om jag bara hade viljan att välja skulle jag
ge dig flera val skulle jag säga att friheten
är din du får mig (s)om du vill

ochdetskullevarasåfintochdetskullevarasåbra

om nuläget inte hade resulterat i ett presens
om jag inte hade nämnt oss i singular om ditt
namn inte hade smakat förflutet så hade jag
kanske frågat om du kunde/kanske/skulle

det får vara som det blev.
det spelar nästan ingen roll.