2011-11-08

Ett mentalt state of mind



arton hjärtslag ett dårhus till hjärta
ett mentalsjukhus som sprider sina järnsängar
som sprider sina sinnerubbningar
det vibrerar i marken när lobotomeringerna
skallar oss medvetslösa
jag vet inte hur jag tänker
men jag rör mig i samma cirklar
en tvångströja som fångar in
och det bär inte längre
jag kan inte hålla det flytande

fast nervbanorna försöker hålla ordning
reda upp i kaoset
försöker köra på med sin känslotrafik
det skakas i sina grundvalar när
vägarna sprängs i bitar
trassliga nervtrådar
ger mig stötar gång på gång på gång

arton sjutton nitton
hastiga andetag till följd av kollaps
jag hyperventilerar för att jag är rädd för
att kanske inte få luft som om det gick
att spara till senare
det snurrar i huvudet och det snurrar i
jorden när vi rör oss kring den egna axeln ständigt i
samma banor samma varv det är samma
tid nu bara andra namn

ett dårhus till hjärta
platsbrist och inspärrning
isoleringscell för de godartade
elakheten sprider sig lavinartat
jag vet inte hur man gör
ett mentalsjukhus till kropp
ingenting är logiskt
du sinnesrubbar mig
förgör mig nu
du som kan