2011-11-18

Jag rör dig som jag vill

arg
som i våldsam
som i aggressivt sex
som i samlag utan samkväm
alltså
inte våldtäkt
bara våld som föder våld
bara oskyddad och naken
bara du vet
armarna i skruvstäd med
klorna vässade ritar mönster
rispar kartor över huden

inte arg
bara besviken
med tårar som får bägaren att rinna över
och blodröd med munnen målad
knivskarp som i vassa ord
verbal misshandel
ingenting som syns
ett talande våldsförfarande som
stannar inuti

och inte ledsen
men förbannad med händerna hårt knutna
ett ingenmansland som skyddar gränser
mitt och ditt och kulsprutekanoner
varnar dig för överträdelse

och aldrig rädd
bara andningspaus och tungan fastspikad
fasader som raserar nedåt
en hårdhet som vägrar gå igenom märgen
men aldrig svag aldrig svek
det kyler när slagen haglar
jag skyler mig när hela världen
smäller